Педагогічне портфоліо

учасника Всеукраїнського конкурсу

майстерності педагогічних працівників

позашкільних навчальних закладів

"Джерело творчості"

у номінації

"Керівник гуртка хореографічного мистецтва"

Федцової Людмили Іванівни

Неможливо виростити

повноцінну людину

без виховання в ній

почуття Прекрасного.

 

  Р. Тагор

Характеристика. 

Федцова Людмила Іванівна має вищу фахову освіту. У 1997 році закінчила Харківський державний інститут культури, одержала кваліфікацію «Керівник ансамблю народного танцю, викладач фахових дисциплін». У комунальному закладі «Центр дитячої та юнацької творчості №3 Харківської міської ради» працює керівником хореографічного гуртка з 1999 року. Має 10 тарифний розряд. Постійно підвищує свій професійний рівень шляхом самоосвіти, відвідування семінарів з хореографії різного рівня, курсів підвищення кваліфікації при Харківській академії неперервної освіти.

Дитячий колектив, який очолює Людмила Іванівна, нараховує майже 100 вихованців. Упродовж 15 років вона навчає дітей мистецтву танцю, сприяє розвитку творчих здібностей дітей, виховує у дітей працелюбність, відповідальність, взаємоповагу, патріотизм.

Під її керівництвом вихованці колективу постійно беруть участь у міських, обласних, всеукраїнських і міжнародних фестивалях, конкурсах, які проходять у різних регіонах України та стають їх призерами.

Хореографічний колектив «Зіронька» - активний учасник районних і міських свят та концертних програм.

У 2008 році хореографічному колективу було присвоєно Почесне звання «Зразковий художній колектив», яке він підтвердив у 2013 році.

Федцова Л.І. має сучасний погляд на застосування інноваційних, інтерактивних форм та методів роботи у навчально-виховному процесі гуртка. Вона працює над методичною проблемою «Впровадження інноваційних технологій в навчальному та тренувальному процесі у гуртку «Хореографічний»». Вихованці Зразкового хореографічного колективу «Зіронька» набувають знання та вміння з класичної, народної, сучасної хореографії, вивчають звичаї та традиції слов'янських народів.

Людмила Іванівна висококваліфікований, талановитий керівник гуртка, чудовий організатор, працелюбна, цілеспрямована, наполеглива у роботі, ініціативна, відповідальна, користується авторитетом і повагою серед дітей, батьків та колег.

Вихованці колективу Виноградова Марина (2011/2012 навчальний рік), Кучер Олександра (2012/2013 навчальний рік) є стипендіатами Харківської міської ради.

Випускники цього колективу продовжують свою профільну освіту у коледжах та вищих навчальних закладах міста Харкова, після закінчення навчання працюють за фахом.

Під час проведення міських та обласних семінарів для працівників позашкільної освіти, керівників танцювальних колективів, які проходять курси підвищення кваліфікації при Харківській академії неперервної освіти Федцова Л.І. систематично проводить відкриті заняття.

Людмила Іванівна приділяє багато уваги створенню матеріально - технічної бази гуртка. Відвідує з вихованцями концертні програми професійних та аматорських колективів України та міста Харкова, організовує відпочинок та оздоровлення вихованців у літній період.

Федцова Л.І. та її Зразковий хореографічний колектив «Зіронька» є колективним членом Національної хореографічної спілки України.

 

За результативну роботу вона нагороджена Почесною грамотою Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, дипломами Українського Державного Центру позашкільної освіти Міністерства освіти України, грамотою Головного управління освіти і науки Харківської обласної державної адміністрації, грамотою управління освіти Департаменту з гуманітарних питань Харківської міської ради, грамотою управління освіти адміністрації Київського району Харківської міської ради.

Зміст

1. Опис педагогічного досвіду

2. Творчі досягнення вихованців хореографічного колективу

3. Результативність педагогічної діяльності

4. Методична продукція

5. Публікації в мережі Інтернет

6. Навчальна програма

1. Опис педагогічного досвіду

Тема досвіду:  Впровадження інноваційних технологій в навчально-тренувальний процес хореографічного гуртка.

Адреса досвіду:      Комунальний заклад «Центр дитячої та юнацької творчості

   № 3 Харківської міської ради», вул. Академіка Павлова,

309-В, м. Харків, Україна

Автор:       керівник Зразкового хореографічного колективу «Зіронька»

                   Федцова Людмила Іванівна

Провідна наукова ідея досвіду: впровадження в практику діяльності керівника гуртка інноваційних технологій, що сприяють цілеспрямованій, різноманітній, хореографічній підготовці дітей, підвищенню якості і результативності навчально-тренувального процесу у гуртку, формують пізнавальну активність вихованців, інтерес до творчої діяльності.

Мета досвіду:

-         запровадження в навчально-тренувальний процес інноваційних технологій, спрямованих на всебічний розвиток особистості дітей як основи для їх успішної самореалізації і соціалізації.

Задачі досвіду:

-         використання інноваційних форм і методів роботи для розвитку особистості, здатної  до самоосвіти та саморозвитку;

-         створення ситуації успіху для кожного вихованця гуртка, підвищення самооцінки та впевненості у власних можливостях;

-         розвиток вихованця як творчої особистості, здатної до практичної роботи,  до активної пізнавальної діяльності.

Наукова основа досвіду: теоретичною основою досвіду є роботи В.Р. Кучми, А.М. Мітяєва, М.К. Смирнова, М.І.Степанова, Л.Ф. Тихомирова, І. Д. Беха,

В.І. Бобрицької, А.Р. Вірабової, М.С. Гончаренко, В.П. Горащука, О.М. Іонової, Ю.С. Лук’янової, В. О. Сухомлинського, А. С. Белкіна, Л. С. Виготського,

В. О. Оніщука, О. Я. Савченко, І. Ф. Харламова, Г. І. Щукіна.

Актуальність досвіду: використання досвіду надає можливість керівнику гуртка вирішити ряд нагальних проблем:

-         розвиток творчих здібностей дітей, умінь застосовувати отримані знання на практиці;

-         формування у вихованців почуття відповідальності.

Новизна досвіду:

-         розробка системи роботи щодо запровадження інноваційних технологій для забезпечення якості навчально-тренувального процесу в хореографічному гуртку.

Результативність:

-         створення ситуації успіху, самовдосконалення вихованців.

-         позитивна динаміка якості знань, вмінь та навичок;

-         підвищення активності вихованців до участі у виховних заходах, зростання свідомої мотивації до навчання;

-         наявність переможців районних, міських, обласних, всеукраїнських, міжнародних конкурсів і фестивалів;

Умови ефективного функціонування досвіду: прагнення керівника гуртка до удосконалення фахової майстерності, створення комфортних умов для саморозвитку кожної дитини.

Напрямки подальшого удосконалення та розвитку досвіду: досвід можна удосконалювати, застосовуючи останні розробки психологів, відомих хореографів, фольклористів.


Зміст досвіду

Керівник Зразкового хореографічного колективу «Зіронька» Федцова Людмила Іванівна працює над науково-методичною темою «Впровадження інноваційних технологій в навчально-тренувальний процес хореографічного гуртка».

Хореографія давно стала одним із найпоширеніших видів мистецтва. Засобами хореографії ефективно виховується моральна та естетична культура людини, підвищується її духовний рівень, створюються шляхи для самовдосконалення. Танець, як соціально-культурне явище, увібрав у себе традиції поколінь, відобразив особливості культури країн, епох, націй і тому має безмежні можливості для об’єднання людей різних за поглядами, релігійними віруваннями, етичною приналежністю.

Впровадження інноваційних технологій в роботу гуртка «Хореографічний» якнайкраще забезпечує цілеспрямовану, різноманітну хореографічну підготовку дітей за чітко визначеною програмою.

Підвищенню якості і результативності навчально-виховного процесу у гуртку сприяють інноваційні технології: здоров’язбережувальні, колективних творчих справ, створення ситуації успіху, різнорівневої диференціації.

Здоров’язбережувальні технології, які використовує Федцова Л.І., можна розділити на три основні групи:

• технології, що забезпечують належні гігієнічні умови освітнього процесу;

• технології оптимальної організації навчально-виховного процесу і фізичної активності вихованців;

• психолого-педагогічні, які застосовують під час занять та виховних заходів.

На заняттях хореографії відбувається всебічний розвиток дитини. Струнка постава, легка хода, звичка до фізичної активності, сформовані в дитинстві, стають запорукою міцного здоровя та веденням здорового способу життя.

Колективні творчі справи плануються, готуються, здійснюються і обговорюються всіма учасниками навчально-виховного процесу гуртка. На кожній стадії їх здійснення вихованці і керівник гуртка ведуть пошук найкращих шляхів вирішення спільного завдання. У своїй роботі Федцова Л.І. використовує різні за напрямками виховання колективні творчі справи: громадські, трудові, пізнавальні, спортивні, оздоровчі, художньо-естетичні та враховує структурні компоненти цих технології - це колективна постановка мети, колективна організаторська діяльність, колективна творчість, емоційне насичення колективного життя, ситуація – взірець, суспільне спрямування діяльності колективу. Використання цієї технології забезпечує соціальне замовлення на людину нового, демократичного суспільства, якій притаманна активна життєва позиція.

В основі технології «Створення ситуації успіху» лежить особистісно орієнтований підхід до процесу навчання та виховання, і тому керівник гуртка створює ситуацію успіху для розвитку особистості дитини, дає можливість кожному вихованцю відчути радість досягнення успіху, усвідомити свої здібності, віру у власні сили. виховує найціннішу людську якість – стійкість у боротьбі з труднощами.

В основу використання керівником гуртка Федцовою Л.І. технології різнорівневої диференціації покладено створення гомогенних груп, які об’єднують вихованців за певною ознакою. Так для хореографічного колективу «Зіронька» цією ознакою є рівень підготовки вихованців, тому в постановці номерів приймають участь різні за віком, але близькі за рівнем підготовки гуртківці.

Впровадження у навчальний процес гуртка цієї технології дає змогу кожному вихованцю розкрити всі свої потенційні навчальні можливості (додаток 1).

Під час навчально-тренувального процесу у хореографічному колективі «Зіронька» створюються морально-психологічні умови виявлення обдарованих, талановитих вихованців.

Саме керівник гуртка надає перший імпульс розвитку обдарованої дитини, створює морально-психологічні умови навчальної діяльності, наголошує на зацікавленості суспільства, педагогічного колективу, закладу, родини в її успіхах, створює їй позитивно орієнтовану популярність, збуджує мотиви й викликає внутрішні імпульси для додаткової навчально-виховної діяльності. У процесі своєї роботи Федцова Л.І. наполегливо формує алгоритм своїх педагогічних впливів, спрямованих на розкриття творчих здібностей вихованців: систематично ставить перед кожним вихованцем нові завдання, послідовно ускладнюючи їх; створює в гуртку умови для творчого мислення, використовує в навчально-виховному процесі новітні засоби навчання; якнайчастіше залучає обдаровану дитину до різного роду конкурсів, фестивалів, змагань; заохочує гуртківців на досягнення нових успіхів у навчанні, аналізує динаміку їх розвитку; повідомляє школу про успіхи у гуртку; доручає досвідченим вихованцям надавати практичну допомогу новим членам гуртка; обговорює з батьками тактику спільних дій стосовно розвитку дитини; вчасно попереджає прояви «зоряної хвороби».

Соціальне партнерство хореографічного колективу «Зіронька» забезпечує обмін досвідом роботи з хореографічними колективами міста, області та країн Європи (додаток 2).

Показником творчого зростання та соціального партнерства вихованців гуртка у хореографічному мистецтві є участь їх у різноманітних фестивалях і конкурсах різних рівнів, проведення відкритих занять або «клас-концертів» для батьків, педагогів, адміністрації закладу. Під час таких заходів гуртківці звітують про одержані знання та навички з класичного, народного та сучасного танцю. Так, в рамках Міжнародного фестивалю «Бі-фолк» у м. Вербас, Сербія, відбувся семінар за темою «Збереження хореографічного мистецтва сербського народу», на якому учасники були ознайомлені з історією розвитку народного хореографічного мистецтва та з особливостями національного сербського костюму.

Під час участі у Всеукраїнському фестивалі-конкурсі «Танцююча осінь» у м. Кривий Ріг, Федцова Л.І. відвідала майстер-клас київського хореографа Гурова В.Б., що сприяло постановці у колективі «Зіронька» поліського танцю «Сільська полька».

У м. Івано-Франківськ керівник гуртка збагатила свої знання з народної хореографії на семінарі та майстер-класі за темою «Збереження українського народного танцю Західного регіону», який організувала Національна хореографічна спілка України.

На обласному семінарі керівників дитячих хореографічних колективів позашкільних навчальних закладів за темою «Підвищення творчої майстерності хореографічних колективів», що відбувся у м. Харкові, учасники відвідали відкриті заняття та майстер-класи, кваліфікаційний іспит випускників-вихованців Народного ансамблю танцю «Щасливе дитинство».

Керівник Зразкового хореографічного колективу Федцова Л.І. відвідала науково-методичний семінар за темою «Збереження та розвиток народно-сценічного танцю регіонів України» в м. Кіровограді за участю голови Національної хореографічної спілки, Героя України, Народного артиста України Вантух М.М..

На Всеукраїнському науково-методичному семінарі, що відбувся у місті Луганськ, за участю народної артистки України Вантух В.В. та народного артиста України Чеберко О.Д., Федцова Л.І. відвідала майстер-класи та відкриті заняття Народного ансамблю танцю «Барвінок».

З 2007 року Зразковий хореографічний колектив «Зіронька» та його керівник Федцова Л.І. є членами Національної хореографічної спілки України, з 2008 року колективу присвоєно Почесне звання «Зразковий художній колектив».

 

Кожного року для керівників гуртків, що проходять курси підвищення кваліфікації при Харківській академія неперервної освіти, Федцова Л.І. проводить майстер-класи з хореографії, ділиться своїм досвідом роботи з керівниками хореографічних колективів району, міста та області, створює методичні розробки, висвітлює їх на сайті закладу та презентує під час проведення районних, обласних ярмарок педагогічних ідей та технологій.

 

Список літератури

1.     Закон України «Про позашкільну освіту»// Освіта України. – 2000. - № 31

2.     Національна доктрина розвитку освіти.  м. Київ, 17.04.2002 ,

N 347/2002

3.     Концепція художньо-естетичного виховання учнів у загальноосвітніх навчальних закладах. Комплексна програма художньо-естетичного виховання у загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладах. 25.02.2004 N 151/11

4.     Мариновська О. Науково-методичний супровід освітніх інновацій. - Івано-Франківськ, ОІППО. - 2007.

5.     Шматков Є.В., Коваленко Д.В. Новітні інноваційні технології навчання// -Харків: Контраст. - 2008

6.     Пономарьова Г.Ф. Словник-довідник з курсу педагогіки. Харків: Сонат. -2004.

7.     Діденко Г. О. Диференціація навчально-виховного процесу в умовах авторської школи М. П. Гузика. Київ: Інститут педагогіки. - 2012.

8.     Сухомлинський В. О. Йти вперед. Освіта. - 2003. - № 59

9.     Сірачова Г. Коштовний скарб тобі на долю випав. Освіта. - 2004. - № 4-6.

10.         Коваль В. Працюємо сумлінно і творчо. Рідна школа. - 1997. - № 6.

11.         ОстапчукО. Методологія інноваційних процесів – крок до розуміння сутності. Рідна школа. - 2004. - № 11.

12.         Пометун О., Пироженко Л. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання: Науково-методичний посібник. Київ.  А.С.К. - 2004.

13.         Голдрич О.С. Методика роботи з хореографічним колективом. Львів. Каменяр. - 2002.

14.         Шевчук А. Дитяча хореографія. Програма та навчально-методичне забезпечення хореографічної діяльності дітей від 3 до 7 років. Київ. Шкільний світ. - 2008

15.         Колногузенко Б.М. Методика роботи з хореографічним колективом. Харків. ХДАК. - 2005.

16.     Тараканова А. Хореогрфічні гуртки та їх роль у виховній роботі з дітьми // Світ виховання. – 2006. – № 6. – С. 32–34.

17.    Тараканова А. Система хореографічного виховання у школах і позашкільних закладах. – К., 1996. – 284 с.

 

18.  Тараканова А. Танцюйте з нами. Навчально-методичний посібник для вчителів хореографії (1-4 кл.) і керівників хореографічних гуртків (початковий рівень) загальноосвітінх та позашкільних навчальних закладів. – Вінниця: НОВА КНИГА, 2010. – 160 с.

2. Творчі досягнення вихованців хореографічного колективу

Досягнення вихованців

Зразкового хореографічного колективу «Зіронька»

за 2011 – 2014 роки

 

Рік

 

Рівень

Назва заходу

Досягнення

2011

Міжнародний

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Всеукраїнський

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Міський

Фестиваль-конкурс дитячих хореографічних колективів «Весняні барви», м. Харків

 

ІІ фестиваль мистецтв «Перлини талантів»,  м. Горлівка

 

Фестиваль-конкурс мистецтв «Таланти ІІІ тисячоліття», м.Харків

 

Фестиваль танцювального мистецтва «Осіння мозаїка», м.Київ

 

Конкурс-фестиваль мистецтв молодих виконавців «Палаюча зірка», м.Київ

 

ХІІ фестиваль-конкурс народного мистецтва «Барвистий віночок» м.Дніпропетровськ

 

Фестиваль-конкурс дитячої естрадної творчості «Forte music-2011», м.Слав’янськ

 

Фестиваль дитячих хореографічних колективів «Сонячний зайчик», м. Дніпро-петровськ

 

Х фестиваль-конкурс хореографічного мистецтва «Осінній вернісаж», м. Харків

 

Конкурс дитячої хореографії «Новорічна фантазія», м. Харків

 

Конкурс колективів сучасного і естрадного танцю «Різдвяний бал», м. Харків

 

Свято танцю «Сонечко -2011»

 

 

Фестиваль мистецтв «Осінній вернісаж»

 

ІІІ місце

 

 

 

І-их місць - 3

 

 

І-их місць - 2

 

 

 

Гран-Прі

 

 

 

І місце

 

 

 

І місце

ІІ місце

 

 

 

ІІ місце

 

 

 

І місце

 

 

 

 

І місце

 

 

 

І місце

 

 

ІІ місце

 

 

 

І місце

ІІ місце

 

ІІ місце

 

 

2012

Міжнародний

 

 

 

Всеукраїнський

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Обласний

 

 

 

 

 

 

 

 

Перший фестиваль-конкурс мистецтв «Dancesong Fest-2012», м. Харків

 

Фестиваль танцю «Віра. Надія. Любов.», м. Запоріжжя

 

Фестиваль хореографії «Арабески», м. Нікополь

 

Хореографічний фестиваль-конкурс «Візерунки на Дніпрі», м. Дніпропетровськ

 

Всеукраїнський фестиваль сучасної та народної хореографії «Надія. Віра. Любов.», м. Запоріжжя

 

Конкурс дитячої хореографії «Новорічна фантазія», м.Харків

 

Фестиваль-конкурс «Сонечко 2012»

 

Відкритий фестиваль «Таланти III тисячоліття»

 

ІІ фестиваль-конкурс дитячих та юнацьких дитячих колективів «Українські викрутаси»

ІІІ місце

 

 

 

Гран-прі

 

 

І місце

 

 

ІІІ місце

 

 

 

ІІ-их місць - 2

 

 

 

 

І місце

ІІ-их місць - 2

 

І-их місць - 2

 

 

І місце

ІІ місце

 

ІІ місце

2013

Всеукраїнський

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Обласний

ХІІ відкритий конкурс-фестиваль дитячої та юнацької творчості  «Forte music-2013», м. Слав’янськ

 

ХІІІ всеукраїнський відкритий фестиваль танцю «Самарська осінь», м.Новомосковськ

 

Всеукраїнський конкурс талантів «Урок казки», м.Харків

 

Фестиваль дитячої та юнацької творчості «Чарівна зіронька Святого Миколая», м.Дніпропетровськ

 

ІІІ Обласний фестиваль-конкурс дитячих та юнацьких танцювальних колективів «Українські викрутаси», м.Харків

 

Фестиваль дитячого мистецтва «Сонечко 2013»

 

Обласний фестиваль «Добрі серця»

 

Гран-Прі

ІІІ місце

 

 

 

Гран-Прі

 

 

 

І місце

 

 

І місце

 

 

 

 

І місце

 

 

 

 

 

І-их місць -2

ІІ місце

 

ІІІ місце

 

2014

Міжнародний

 

 

 

Всеукраїнський

 

 

 

 

Обласний

 

Конкурс-фестиваль дитячої та молодіжної творчості «Палаюча зірка», м. Київ

 

Фестиваль-конкурс хореографічного мистецтва «Танцююче покоління», м. Суми

 

Фестиваль дитячої хореографії «Березневі крапельки»

 

Фестиваль-конкурс творчих колективів «Орфей і Еврідіка»

 

Відкритий фестиваль дитячої художньої творчості «Таланти ІІІ тисячоліття»

 

Фестиваль-конкурс дитячих та юнацьких танцювальних колективів «Українські викрутаси»

 

Фестиваль-конкурс танцювального шоу «Мотор-фест»

 

Фестиваль танцю «Новорічні фантазії»

І місце

 

 

 

Гран-Прі,

І місце,

ІІІ-их місць - 2

 

 

І місце,

ІІ місце

 

І місце

 

 

І місце

 

 

 

І місце

 

 

 

 

І-их місць - 2

ІІ-их місць - 2

 

 

І-их місць - 5

 

Разом

Міжнародний

 

 

 

 

Всеукраїнський

 

 

 

 

Обласний

 

 

 

Міський

7 заходів

 

 

 

 

16 заходів

 

 

 

 

12 заходів

 

 

 

2 заходи

 

 

 

Гран-Прі – 1

І місць – 7

ІІ місць – 0

ІІІ місць – 2

 

Гран-Прі – 4

І місць – 9

ІІ місць – 7

ІІІ місць – 4

 

І місць – 17

ІІ місць – 6

ІІІ місць – 1

 

І місць – 1

ІІ місць – 2

ІІІ місць – 0

3. Результативність педагогічної діяльності

Результативність педагогічної діяльності

Федцової Людмили Іванівни

 в період з 2009 по 2014 роки

 

№ з/п

Рік

Відзнака

1.

2012

Почесна грамота Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України за багаторічну сумлінну працю, високий рівень професійної майстерності, вагомий внесок у справу навчання і виховання підростаючого покоління.

2.

2008

Диплом Міністерства освіти і науки України щодо присвоєння Почесного звання «Зразковий художній колектив» хореографічному колективу «Зіронька».

3.

2011

Дипломи Українського Державного Центру позашкільної освіти Міністерства освіти України Зразковому хореографічному колективу «Зіронька» та керівнику Федцовій Л.І.

4.

2009

Подяка Українського Державного Центру позашкільної освіти Міністерства освіти і науки України за професійну майстерність  та перемогу колективу у ХІІ дитячому Міжнародному фестивалі мистецтв «Таланти ІІІ тисячоліття».

5.

2007-2015

Посвідчення колективного члена Національної хореографічної спілки України.

6.

2009

Грамота Головного управління освіти і науки Харківської обласної державної адміністрації за багаторічну сумлінну працю, високий професіоналізм, вагомий внесок у справу навчання і виховання підростаючого покоління.

7.

2011

Грамота управління освіти адміністрації Київського району Харківської міської ради за оригінальність, творчий пошук, теоретичну та практичну цінність матеріалів, представлених на районному вернісажі педагогічних ідей.

8.

2013

2014

Грамоти Харківського обласного осередку Національної хореографічної спілки України за вагомі творчі досягнення.

9.

2014

Диплом міжнародного конкурсу-фестивалю мистецтв молодих виконавців «Палаюча зірка» за вагомий внесок у розвиток дитячої творчості.

 

10.

2011

Диплом Всеукраїнського конкурсу дитячої хореографії «Новорічна фантазія» за велику просвітницьку роботу з естетичного виховання молоді та популяризацію найкращих традицій мистецтва танцю.

11.

2011

Дипломи Всеукраїнської громадської організації «Талановиті діти України» та Всеукраїнського конкурсу-фестивалю мистецтв «Осіння мозаїка-2011» за вагомий внесок у розвиток національної культури та високий професіоналізм.

12.

2014

Подяка благодійного фонду «Фонд добрих людей» за участь та підтримку фестивалю «Добре серце»

13.

2011

Лист подяки Всеукраїнського відкритого хореографічного фестивалю-конкурсу «Візерунки на Дніпрі» за вагомий внесок у культурне та естетичне виховання дітей і молоді, зміцнення професійних і культурних зв'язків між творчими колективами України.

 

 

Відгук про роботу Федцової Людмили Іванівни,

керівника Зразкового художнього колективу «Зіронька»

комунального закладу «Центр дитячої та юнацької творчості №3

Харківської міської ради»

 

Управління освіти адміністрації Київського району Харківської міської ради представляє для участі в ІІ (обласному) етапі Всеукраїнського конкурсу майстерності педагогічних працівників позашкільних навчальних закладів «Джерело  творчості» у номінації «Керівник гуртка - 2015» керівника гуртка Центру дитячої та юнацької творчості Федцову Людмилу Іванівну.

У 1997 році закінчила Харківський державний інститут культури, одержала кваліфікацію «Керівник ансамблю народного танцю, викладач фахових дисциплін».

У комунальному закладі «Центр дитячої та юнацької творчості №3 Харківської міської ради» працює керівником хореографічного гуртка з 1999 року.

Постійно підвищує свій професійний рівень шляхом самоосвіти, відвідування семінарів з хореографії різного рівня, курсів підвищення кваліфікації при Харківській академії неперервної освіти.

Під час проведення міських та обласних семінарів для працівників позашкільної освіти, для керівників танцювальних колективів, які проходять курси підвищення кваліфікації при Харківській академії неперервної освіти», Федцова Л.І. систематично проводить відкриті заняття.

Для керівника гуртка Федцової Л.І. характерно збереження та відтворення колективом національної танцювальної традиції, оригінальність балетмейстерської постановки, грамотність хореографічної лексики, технічна, досконалість, відповідність репертуару жанровому направленню роботи.

Хореографічний колектив «Зіронька» є постійним учасником концертних програм» свят, фестивалів, які проходять у місті, районі та закладі.

Досвід керівника гуртка базується на сучасних методичних досягненнях, що сприяють розвитку самостійності, активності вихованців, формуванню життєвої компетентності. Завдяки вивченню новинок науково-методичної літератури, користуванню ресурсами мережі Інтернет, з метою пошуку новітніх методів та форм виховання особистості, інноваційних технологій навчання, Федцова Л.І. має високий рівень педагогічної майстерності. Вона є учасником районних виставок-презентацій педагогічних ідей та технологій. Так розроблений нею комплексно-цільовий проект «Інноваційна школа XXI століття» був відмічений Грамотою управління освіти адміністрації Київського району Харківської міської ради.

У хореографічному колективі є стипендіати Харківської міської ради у номінації «Кращий учень закладу» - це Виноградова Марина (2011/2012 н.р.) та Кучер Олександра (2012/2013 н.р.),

Людмилі Іванівні вдалося створити злагоджений, міцний, дружній колектив вихованців. У гуртку створені сприятливі психолого-педагогічні умови для гармонійного розвитку особистості дитини, її творчих здібностей та нахилів.

 

Федцова Л.І. нагороджена Почесною грамотою Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, грамотою Головного управління науки та освіти Харківської обласної державної адміністрації, Почесною грамотою Департаменту освіти Харківської міської ради, грамотою управління освіти адміністрації Київського району Харківської міської ради.

 

Начальник управління                     оригінал підписано                     Т.В.Куценко

Відгук про роботу Федцової Людмили Іванівни,

керівника Зразкового художнього колективу «Зіронька».

Особлива увага приділяється керівником хореографічного колективу національному вихованню підростаючого покоління, яке відбувається завдяки включенню у репертуар гуртка великої кількості народних танців. Діти вивчають не лише основи хореографічного мистецтва, а й національні музичні твори, звичаї та обряди, особливості національних костюмів різних регіонів Україні. Під час виступів колективу помітна щира захопленість вихованців хореографічним мистецтвом, яку керівник гуртка змогла вкласти у дитячі серця.

Згуртуванню колективу сприяє його участь у концертах, фестивалях, конкурсах різних рівнів. Про високий рівень виконавської майстерності вихованців свідчать їх неодноразові перемоги на фестивалях і конкурсах різних рівнів. Так, лише у 2013/2014 навчальному році колектив взяв участь у 4 Всеукраїнських фестивалях-конкурсах (Гран-Прі, І місце - 3), 5 обласних (І місце-5, II місце, IIІ місце), 4 міських (І місце - 4).

Гарною традицією у колективі є спільне відвідування концертів національного заслуженого академічного ансамблю танцю ім. П.Вірського, національного заслуженого академічного українського хору ім. Г.Вірьовки, державного гуцульського ансамблю пісні і танцю Івано-Франківської обласної філармонії, Кубанського козачого ансамблю пісні і танцю.

Федцова Л.І. велику увагу приділяє профорієнтаційній роботі, результатом якої є щорічний вступ вихованців гуртка у Харківську академію культури на хореографічний факультет. Так, у 2012 році студентами І курсу кафедри народної хореографії стали Виноградова Марина, Штих Олександра, Щепачова Анастасія, а вихованка гуртка Борздова Оксана вже закінчила цей заклад і нині працює за фахом. Малоєд Ксенія є випускницею Харківського училища культури.

Керівник колективу забезпечує повноцінне, гармонійне самовираження дітей в умовах досягнення спільної для колективу мети - досконалого оволодіння хореографічним мистецтвом.

 

Заступник директора

з навчально-виховної роботи                   Оригінал підписано                  А.В. Жога

4. Методична продукція 

План-конспект заняття гуртка

«Хореографічний»

 

25.12.2014, група № 2,

4 рік навчання, основний рівень,

керівник гуртка Федцова Л.І.

 

 

Тема заняття:   еxersisse народно-сценічного танцю, por de bras, навчальні комбінації на середині залу. Наробка техніки обертів народної хореографії (діагональ, середина залу). Вдосконалення рухів та вправ, комбінації. Постановочна  робота.

 

Мета заняття: удосконалювати основні рухи еxersisse народно-сценічного танцю (термінологія та виконання);

розвивати рухливість опорно-рухового апарату, сили м’язів, координацію всіх частин тіла, витривалість, дихання, зміцнення м’язового апарату, розвивати творче мислення і творчі здібності вихованців, пошук найкращих шляхів для вирішення спільного завдання;

виховувати любов та повагу до народного мистецтва, до культурних надбань і цінностей народу, почуття патріотизму і пошани до української етнографії, вміння працювати у колективі.

 

Обладнання:   хореографічний зал, танцювальні станки, фортепіано, музичний центр, флеш носії, диски.

 

 

 

 

Хід заняття

І. Підготовча частина:

1. Перевірка підготовки вихованців до заняття.

2. Перевірка присутніх.

3. Бесіда з правил безпеки життєдіяльності.

4. Уклін.

5. Розігрів на середині залу (по колу):

·        хід з натягнутої стопи,

·        хід на пів пальцях,

·        хід на пів пальцях та п’ятках,

·        хід з підняттям ноги на passé,

·        біг з підняттям ніг назад,

·        біг з підняттям ніг на gete,

·        хід з підняттям ніг на passé,

·        шаг «галоп».

6. Повідомлення теми і мети заняття.

ІІ. Основна частина:

1. Еxersisse народно-сценічного танцю:

·        комбінація battement tendu № 2 та № 4 (російський характер),

·        комбінація battement tendu gete (західний регіон українського танцю),

·        комбінація каблучного battement tendu на 450 (російський характер).

2. Виконання por de bras у народному характері.

3. Виконання навчальних комбінацій на середині залу:

елементи українського танцю:

·        «тинки» середні (з руками та без роботи рук),

·        «вихиляси» з «паде буре»,

·        «вірьовочка» (з роботою рук),

·        «голубці» (прості),

·        «припадання» (по колу),

·        «бігунець»,

·        «бігунець» з роботою рук.

елементи гуцульського танцю:

·        гуцульські підскоки,

·        «переступчик»,

·        зальотний крок з підскоком,

·        положення рук у гуцульському танці

елементи білоруського танцю:

·        основний хід польки,

·        білоруська колупалочка,

·        «ланцюжок»,

·        зіскоки по ІІ позиції у повороті,

·        зіскоки по VІ позиції.

4. Наробка техніки обертів народної хореографії:

по діагоналі:

·        шене

·        російський біг

на середині зали:

·        tur по VІ позиції

·        tur по VІ позиції з підняттям ноги на passé

·        оберти зіскок по VІ позиції та біг

5. Постановча робота:

·        вивчення малюнків до танцю (малюнок № 6 та № 7),

·        повторення та зв’язка всіх малюнків.

ІІІ. Заключна частина:

1. Підведення підсумків заняття.

2. Зауваження та домашнє завдання.

 

3. Уклін.

План-конспект заняття гуртка

«Хореографічний»

 

26.12.2014, група №1,

2 рік навчання, основний рівень,

керівник гуртка Федцова Л.І.

 

 

Тема заняття:    еxersisse класичного танцю, розтягнення біля станка, por de bras, allegro. Наробка техніки обертів класичної хореографії. Вдосконалення рухів, вправ та комбінацій до постановочної роботи (карело-фінський танець «Забави»).

 

Мета заняття: вдосконалювати основні рухи еxersisse класичного танцю (термінологія та виконання, об’єднання рухів у комбінації); розвивати рухливість м’язового апарату, гнучкість, м’якість, чіткість у виконанні, хореографічну пам'ять та вміння координувати своє тіло, що сприяє розвитку фізичної активності і даних, є запорукою міцного здоров’я;

виховувати любов до виконання класичного танцю, естетичну культуру дітей, високу виконавську майстерність, стійкість у боротьбі з труднощами, віри у власні сили і радість досягнення успіху.

 

Обладнання:     танцювальні станки, фортепіано, музичний центр, флеш носії, диски.

 

 

 

 

Хід заняття

І. Підготовча частина:

1. Перевірка підготовки вихованців до заняття.

2. Перевірка присутніх.

3. Бесіда з правил безпеки життєдіяльності.

4. Уклін.

5. Розігрів на середині залу (по колу):

·     хід з натягнутої стопи,

·     хід на пів пальцях,

·     хід на пів пальцях та п’ятках,

·     хід з підняттям ноги на passé,

·     хід з підняттям ніг назад,

·     хід з підняттям ніг на gete,

·     хід з підняттям ніг на passé,

·     шаг «галоп»,

·     хід з натягнутої стопи.

ІІ. Основна частина:

1. Повідомлення теми і мети заняття.

2. Еxersisse класичного танцю:

·     комбінація demi plie та grand plie по І,ІІ, V позиції з releve,

·     комбінація battement tendu по  V позиції, passé par terss,

·     комбінація battement tendu gete по V позиції з pice та passé par terss,

·     комбінація rond de gambe par terss з releve lens,

·     комбінація battement frappes у комбінації з підготовкою до pasde burre,

·     розтягнення біля станка,

·     комбінація releve lens «хрестом» по І позиції з роботою рукою,

·     комбінація grand battement tendu gete по І позиції «хрестом»,

·     еxersisse на середині залу,

·     І та ІІІ port de bras:

·     allegro (cote).

 

3. Наробка техніки обертів класичної хореографії:

·     оберти по діагоналі (shene, підготовка до en dedans),

·     оберти на середині залу (по І паралельній позиції на місці).

4. Вивчення рухів, вправ та комбінацій до постановочної  роботи (карело-фінський танець).

·     основний хід «боковий»,

·     переступання на півпальцях,

·     фінальна комбінація,

·     комбінація сольна № 3 (робота з хусткою),

·     основний хід «з перескоками».

ІІІ. Заключна частина:

1. Підведення підсумків заняття.

2. Домашнє завдання.

3. Уклін.

 


Масовий захід

Дата:         13.03.2013

Час:   13.00 - 15.00

 

Тема:                           Творчий звіт Зразкового художнього хореографічного

колективу «Зіронька».

 

Мета:                            презентація роботи Зразкового колективу «Зіронька» для         підтвердження звання «Зразковий художній колектив»

 

Місце проведення:     Центральний будинок науки і техніки південної

                                      залізничної дороги.

 

Сцена святково прикрашена. Біля лівого порталу розташований екран для демонстрації відеосюжетів. У залі присутні батьки вихованців, адміністрація закладу, керівники танцювальних колективів міста Харкова, працівники закладу.

Лунають позивні. Вихід ведучої.

 

Ведуча:              Доброго дня, шановні батьки та гості свята! До вашої уваги Зразковий художній хореографічний колектив «Зіронька» представляє творчий звіт «З любов'ю у серці»

Земле моя, мій милий рідний краю,

Тебе я в щасті й горі пізнаю.

Для мене ти і вічна, і єдина,

І я тебе всім серденьком люблю!

Земле моя, земля найкраща в світі,

Ось тут моє коріння і рідня.

Бо тут мого дитинства сонце світить,

Я тут росту і тут живу щодня.

 

Хореографічна композиція «Привітання»

 

Ведуча:     Для вас виступила старша група колективу «Зіронька».

Сьогодні в нашій залі присутні члени журі. Знайомтесь:

-       художній керівник Народного колективу ансамблю танцю «Щасливе дитинство», Заслужений працівник освіти України Галенко Раїса Олександрівна;

-       режисер, Заслужений діяч України Савенко Олександр Вікторович;

-       завідувач відділу художньо-естетичного виховання обласного Палацу дитячої та юнацької творчості, секретар обласної комісії, Відмінник освіти України Лопатіна Ірина Вуколівна;

-       завідуюча відділення народної хореографії Харківського училища культури Ковалівська Олена Іванівна;

-       провідний спеціаліст відділення народної хореографії Харківського училища культури Ярковська Наталія Олександрівна;

-       провідний спеціаліст відділу культури і мистецтв Департаменту культури і туризму Харківської державної обласної адміністрації Попов Дмитро Олегович.

Ведуча:     Распаляется Ярило,

Лица радостью горят!

Пляска головы вскружила

У девчонок и ребят.

Русский народный танець «Калина»

 

Ведуча:     Край чарівний - то Карпати,

Розмаїттям він багатий.

Ту чарівну красу

В барвах танцю понесуть.

 

Закарпатський народний танець «Тропотянка»

 

Ведуча:              Середня група колективу подарувала вам закарпатський

народний танець «Тропотянка»

 

Где Кубань и Дон текут

Казаки давно живут.

Православный, удалой,

Наш казак всегда герой.

А казачка - вот краса:

Стройный стан и плюс коса.

 

Хореографічна композиція «Казачий пляс»

 

Ведуча:              Моя Україно, моя ти сила,

Діток своїх у любові зростила,

Аби нащадки традицій вінок

Сплели у пісні веселий танок.

Танцювальна композиція «Українська полька»

Ведуча:     Найкращі друзі - це для мене крила.

Я з ними підлітаю до небес.

І лиш тоді буваю я щаслива,

Коли все добре у близьких людей.

Для вас танцює підготовча група колективу

Хореографічна композиція «Танець друзів»

 

Ведуча:              Яке це дивне диво - квіти!

                   Чарівні форми й кольори,

                   І можна світові радіти,

                   Як сяє сонечко з гори.

                   А квіти гарні, розмаїті,

                   Ввібрали диво - кольори.

                   Видовище найкраще в світі,

                   Казкове - що не говори.

Хореографічна композиція «Квітковий кавардак»

 

Ведуча:              Мерцает блеск искусственного света!

И мы под ритм раскрутим всю планету!

Танцпол блестит в мерцаньях звездопада!

Чтоб покорить вершины хит-парада!

Хореографічна композиція «Бегін»

Ведуча:              Моя земля - моє Полісся!

В красі казковій розквітай.

Дзвенить, дзвенить у серці пісня,

Поліська земле - рідний край.

Танцювальна композиція «Поліська полька»

Ведуча:              Детский смех и детский гомон

Всем и всякому знакомый,

По лужицам с визгами носится

И на руки к маме не просится.

Какое же ты беззаботное,

Любимое личико в крапинку.

Улыбка твоя мимолетная

Приносит нам радости капельку.

 

Русский народный танец «Бариня»

Ведуча:              Молдова милая моя.

Гроздь винограда, солнца жар,

Прохлада сада, персиков пожар,

Застывших волн зеленые холмы

И хлебный запах стриженой копны,

Мозаика природной тишины.

Хореографічна композиція «Молдавський танець»

Ведуча:              Мир сказочный затейлив,

Где танцу открывается душа.

Вот хохотушки - Чародейки,

Их так игривость хороша!

 

Хореографічна композиція «Чародейки»

 

 

Ведуча:              Лето, солнце и вода.

Здесь радость поселилась навсегда

Хоть мы не в Сан-Франциско -

Наше лето в стиле диско.

Хореографічна композиція «Лето в стиле диско»

Ведуча:              Великий, дивный, древний край

Такой загадочный Китай...

Тибет, Тай-мэнь, Стена,

Прозрачность Хуан-хэ вода.

Вашему вниманию представляем хореографическую композицию «Девушка-вода». Исполняют воспитанницы старшей группы Виноградова Марина, Штых Александра, Гвозденко Елизавета.

Танцювальна композиція «Девушка-вода»

Ведуча:              Поблискують черешеньки

в листі зелененькім,

черешеньки ваблять очі

діточкам маленьким.

- Ой вишеньки-черешеньки,

червоніють спілі,

чого ж бо ви так високо

виросли на гіллі?

Хореографічна композиція «Вишеньки»

Ведуча:              Весело скрипели башмачки,

Новые, блестящие они.

С башмачками ноги в пляс пошли,

Их теперь попробуй удержи!

Хореографічна композиція «Башмачки»

Ведуча:              Для вас виступила молодша група, німецька полька «Башмачки»

Земля весной богатая,

Вокруг сады цветут,

А лебеди крылатые

Любовь свою несут.

И в мире всё прекрасное

Волнуется, живет.

А с нами лебедь ясная

Под музыку плывёт.

Хореографічна композиція «Гуси-лебеди»

 

 

Ведуча:     Как стремительная птица

Скорый поезд быстро мчится

Но девчонки опоздали

Скорый поезд не догнали

Хореографічна композиція «Скорый поезд»

Ведуча:     В танці я тобі розкажу,

Як кохаю тебе безмежно.

Кожним рухом тобі покажу,

Як обожнюю обережно.

Я дивлюся в твої очі щасливі.

Задоволено мружиш ти їх.

Ну які ж твої очі красиві,

Очі щастя, кохання, втіх.

Хореографічна композиція «Відпусти»

 

Ведуча:     Шановні гості! Декілька слів про створення Зразкового колективу «Зіронька». Уже від самої назви колективу відчувається любов і особливе ставлення до дітей, які сяють, мов зірочки.

Колектив працює на базі Центру дитячої та юнацької творчості № 3 Харківської міської ради 14 років. Упродовж 10 років існування колективу «Зіронька» керівнику гуртка вдалося створити злагоджений, міцний, дружній колектив вихованців, об'єднаних спільною метою - стати майстрами хореографічного мистецтва. Усі ці роки колектив був неодноразовим переможцем та призером фестивалів і конкурсів різних рівнів, активним учасником районних і міських свят та концертних програм. Вихованці колективу є стипендіатами Харківської міської ради в номінації «Кращий учень закладу». З 2007 року колектив «Зіронька» та їх керівник Федцова Людмила Іванівна є постійними членами Національної спілки хореографів України, яку очолює Мирослав Вантух. Вихованці цього колективу продовжують свою профільну освіту у вищих навчальних закладах міста Харкова, після закінчення навчання працюють за фахом. У 2008 році за активну діяльність та творчі досягнення колективу було присвоєно Почесне звання «Зразковий художній колектив».

Федцова Людмила Іванівна, керівник колективу «Зіронька», у 2012 році за багаторічну сумлінну працю, високий рівень професійної майстерності, вагомий внесок у справу навчання і виховання підростаючого покоління, була нагороджена Почесною грамотою Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України.

 

Ведуча:     Весна! Весна - земля ликует!

И птицы радостно поют.

Весна, весна тепло дарует

И воскрешает все вокруг

Она шагает по опушке,

Нам возвращая грезы-сны.

И ярко светятся веснушки

На щечках девочки-весны.

Хореографічна композиція «Весна»

Ведуча:     Разудалый перепляс

Завораживает нас.

Столько страсти и огня

В русской пляске для тебя!

 Танцювальна композиція «Русский перепляс»

Ведуча:                        3 любов'ю в серці для вас виступили вихованці Зразкового художнього хореографічного колективу «Зіронька». Зустрічайте: середня група колективу, перша молодша група колективу, друга молодша група колективу, підготовча група колективу, старша група колективу, керівник Зразкового художнього хореографічного колективу «Зіронька» Федцова Людмила Іванівна. На сцену також запрошується акомпаніатор колективу Лазуренко Вікторія Володимирівна.

(Усі учасники творчого звіту шикуються на авансцені).

Ведуча:              Слово для привітання надається директору закладу

Жиліній Любові Василівні.

Ведуча:               До слова запрошується Федцова Людмила Іванівна,

керівник Зразкового художнього колективу «Зіронька»

Федцова Л.І.:     Сьогодні свято відбулося в актовій залі центрального

Будинку науки і техніки південної залізничної дороги,

за що ми дуже вдячні адміністрації цієї установи.

Також слова подяки ми висловлюємо батькам вихованців

колективу «Зіронька», які надали допомогу у вирішенні питання

місця проведення творчого звіту «З любов’ю у серці».

Слова вдячності ми висловлюємо вихованцям хореографічного

колективу «Зіронька», які під час виступу намагалися

продемонструвати виконавську майстерність, артистизм,

творчі здібності, вміння працювати в колективі,

почуття патріотизму і пошани до української етнографії,

традиції українського народу, віри у власні сили

і радість досягнення успіху.

 

 

Лунає мелодія українського танцю і вихованці колективу оплесками вітають усіх присутніх у залі.

5. Публікації в мережі Інтернет

6. Навчальна програма

Керівник Зразкового хореографічного колективу «Зіронька» Федцова Л.І. працює за навчальною програмою хореографічного гуртка, затвердженою Міністерством освіти і науки України, Суми, 2005 та програмою хореографічного гуртка, затвердженою Міністерством освіти і науки України, Київ, 2010.